tisdag 20 juli 2010

back again!

Ja..som ni märkt, så har jag tagit en liten blogg-paus. Detta pga av att jag har haft fullt upp med bland annat träning och  bröllopsplanerande. Har liksom inte hittat tid till att sätta mig ner o skriva, men nu kände jag att ja minsann får skriva lite.

Uppdatering: Jag förlorade min första match....damn it!! gick in och körde bra första ronden (av tre) och för att upprepa vad alla andra sa till mig, så vann jag väl den första ronden. Men efter den, då tog det stopp. Jag gick rätt in in i vägga-fanen! både andning och muskler bara försvann kändes det som. Det sög fett, för jag har verkligen inte dålig kondis, har ju tränat som ett svin nu. Jag tror att det var en pottmix av saker som gjorde att min kropp sa Nej ex: hårdbbantade hela sista veckan, fram tills dagen D, för att försäkra mig om att jag skulle klara invägningen till min matchvikt, Jag var sjuuuuuukt nervös, gick runder o stirrade timmarna innan min match, som var nr åtta av 13. Matchen gick utomhus...i stekande sol ( ni som kommer ihåg vilken dag det var, kommer nog oxå ihåg att det var den varmaste dagarna hittils) så svetten lackade redan innan ja gick in i ringen. Jag mådde sååå sjukt dåligt efter den första ronden och  funderade i ca 2 sek på om ja skulle lägga mig ner så hon kunde stampa mig i ansiktet o skrika HORA till mig istället,och så kunde jag få böna o be:  finish me!!! men nä...ja försökte åtminstone  hålla ut ( gick inte så bra). Men men...det var riktigt riktigt jävla roligt iaf, o det är absolut något jag vill fortsätta med, så gett upp, det har jag INTE gjort. Blev om något ännu ,mer peppad. Någon gång ska man väl kunna vinna?  Det kändes dessutom ganska bra att få reda på att min motståndare inte alls var nybörjare som jag hade fått itutat mig. Hon har tränat i flera år, och har gått många matcher, så det kändes rätt så bra att jag, som är nybörjare faktiskt hade chans att ta henne, om jag bara hade fortsatt som i början.

Över till bröllopet:

maten är fixad, drickan är fixad, samboianen och hans bestmanion har fixat sina kläder, skor till brudtärnorna är fixade, sminkning är beställd. det jag har jag kvar när buketten ( skall ja fixa i veckan) och var ja ska göra vid håret. Min kollegas frisör skulle kolla om hon kundé, så det hoppas ja på. fotograf är förhoppningsvis fixad på torsdag,´om denne nu inte ångrar sig när får se våra fula trynen..hehe. hope not. Så det mesta är fanomed trixat o troskat nu...har tillochmed beställt litta dekorations o sånt shit o mög.

nä nu orkar ja inte skriva mer idag...måste börja med babysteps, så ja inte tar ut mig mina vänner....så häng kvar, så blir det ett par ord imorrn oxå.

Tá Tá suckers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar