tisdag 27 juli 2010

huvudbonader = livsfarliga!

Ibland tror jag faktistk på idéen där gamla människor (ca 75-80) borde göra åtminstone en ny uppkörning. För dessa grårävar....dom ska fanomed inte vistas på vägarna emellanåt!!
Man ska inte köra för fort, det vet vi alla. Ibland gör vi det ändå, men oftast så följer JAG hastighetsbestämmelserna. MEN..som en av mina kollegor brukar säga: Om föraren i bilen har en huvudbonad i form av en gubbkeps, basker...eller ja ....hår som har dött,




DÅ, vet man att den jävlen man  har framför sig på vägen, borde vara anting i säng, på hemmet, i cellen, eller i graven. DI SKA ICKE VARA PÅ VÄGEN!!!! DI är livsfarliga.

Idag tex, kom  jag från hustofta hållet, och var på väg in i väsbyrondellen. Då kommer det en liten ful röd låda, som....ja alltså jag såg inte om den överhuvudtaget rörde på sig, kärringen bakom ratten rörde inte heller på sig. hon satt frammåtlutad över ratten, med näsan tryckt mot rutan, antagligen pga av att hennes syn tillät henne att se ca 2,45 meter framför henne. Jag ljuger inte om det tog henne 13 minuter att ta sig från höganäshållet 112:an - till väsbyhållet norrut. Nu snackar vi alltså 3/4 delars rondellvarv??!!! HUR kan man sätta sig bakom en ratt om man varken hittar gaspedalen eller framrutan? inse att ni är sledna o skromna, och inse framför allt era begränsningar! JAg säger inte att det bara är di rynkeda som ska tänka på sin körning, aaaawwwwnä det finns dom i min ålder som oxå borde få sin en lusing. Men det tar vi en annan dag.

NU? el ducho con en creme de body..öööhhh??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar