torsdag 11 mars 2010

Ibland blir det bättre än vad man tror

jaha...har jag en blogg?? ojdå....
nämen allvar. sorry till er stackars människor som har gått in och kollat varje dag efter nytt inlägg, för där är ju faktiskt en rar skara som följer min blogg, och det uppskattar jag jäyttemycket. Men jag har varit såååå sjukt dålig på att komma på nåååååge att skriva om. Har inte hänt så särskilt mycket känns det som. MEN...nu får jag försöka skärpa tè maj :)

Kan ju berätta lite om mina senaste projekt gällande inrednigen och huset. Jag håller på för fullt (nja..fullt och fullt..) att slipa och besta gamla bjälkar som min sambo har fått av sin styvbror. Di här gamla brädorna ska få plats i kösvalvet, och i valvet mellan vardagsrummet och matrummet. Jag är ute efter den lite rustika charmen, som är svår att hitta i ett såhär pass nytt hus. Så man får ta till dom idéer man har. Blir det bara som jag har målat upp det i min potäde-gryta, så kommer det bli nice som tusan. SEN..mina vänner, så har vi inhandlat en köksö, vit med ekskiva. Men ek, är inget för oss, utan vi har beställt en likadan stenskiva som vår befintliga bänkskiva dvs gråmelerad. Ett par lampor över den, och KANSKE, kanske två av mina favoritpallar -tollix, så blir genast köket min favorithörna.
Har dessutom inhandlat en ny tv-bänk. Ni som känner mig, tänker nog genast att NÄ....det är säääkert inte någon egentlig tv-bänk, utan hon har köpt en möbel som inte alls är tänkt som det hon ska ha det till...hehe. Ni har så rätt så. Jag valde ut ett skåpa-helvete, som ska få utgöra vår tv-bänk i många herrans år. Den är i plåt, gjord i Indien, och så leeeeevandes grann må ni tro. Tycker jag. Nu tänker ni säker: jamen vad tycker hennes sambo? Det ska ja säga er, att sambon lille, han tycker också att skåpet är fint. För en gångs skull, när mina idéer flödar fram, så höll han med mig redan från början. Detta är inget vanligt skall ni veta....
Vårt soffbord, som är ihopasnickrat av gamla parkabänkar i trä, var inte något han trodde på från början. jag tog med honom till arbetsplatsen, och visade honom det första steget till vårt soffbord dvs - oslipade plankor med färgstänk på,  ihopafösta på fyra stockar (såg ut som att en gammal alkoholist hade sprängt en 75 där) Jag utropade glatt: Titta!!! här har du vårt soffbord!! Jag har aldrig i mitt liv sett ett så frågande ansikte som då. han svarade: Ska det..det ..in i vårt hus??
men när soffbordet var färdigt, då ändrade hans sig, och det är huvudsaken :) Kan ju inte riktigt svara på vilka sorters kryp vi har fått in i vårt hus pga av detta mög-bord, men I like it alot iaf.
Nä...nu e det slut för idag. Haaaa det Cookie!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar