onsdag 26 maj 2010

Bröllopsplanerna börjar arta sig..

Igår fick jag en smärre chock. I vår carport, låg ett paket som levererats under dagen. Paketet var litet och fyrkantigt, och jag antog att det var bröllopsinbjudningarna som äntligen trillat in. Jag var i extas och slet upp paketet med en kötta-kniv! banden åkte hit, pappret åkte dit........aaaauuurrghhhhhh??! Vad innehöll då paketet?? Jo.....min brudklänning som jag beställde på nätet för ca 6 veckor sedan. Aldrig i min vildaste fantasi hade ´jag kunnat tro att detta lilla knyte, skulle föreställa hölje åt min brudklänning med släp. Jag som dessutom hade gått lös och penetrerade paketet med kniv, som en kåt amstaff.
Hallå?? tänkte jag....hur fan vill dom att jag ska få på mig något som fick plats i den lilla klappen?? Har dom inte sett hur jag ser ut?? nej, det har dom ju inte kom jag på.
Jag vecklade försiktigt upp detta ihopaskrynklade tygstycke, och kände hur mina potäder började bryna i grytan då jag tyckte mig se att det fattades dragkedja i ryggen...........>MEN, där skulle ju (som jag egentligen visste), inte vara någon dragkedja, utan endast ett band som knyts a lá korsett snörning i ryggen. detta band var inte i-trätt, så därför såg det för jävla avskalat ut. Klänningen för övrigt......PERFEKT! den ser ut precis som den gjorde på bilden, vilket var min största oro. Dock så hade chopparna (klänningen är gjord i Kina) slarvat en del med sömmarna på vissa stället på det tunna skira tyget som utgör det översta lagret av tyg. Men det kommer homosapien sambons mamma att fixa lätt!

Så det mesta börjar nu att arta sig, vilket känns skönt. Känner mig inte stressad inför något ännnu, men det kommer kanske senare.

NU.....e det läggning av ett lolle-bo som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar