måndag 3 maj 2010

Byggde ny damm...god damm it!!

Jaha....och nu då?? Spenderade ca 8 timmar igår på att bygga om min damm, som läckte som en slinghätta
förra året då den byggdes...av vem då? jo mig...
Igår beslutade jag mig för att slå i sönder den gamle, och göra om det med duk och med stenare över den..
Jag grävde, jag stonkade, ja la ca 14732 stenar på plats, och fortsatte uppåt mot kanten för att sluta med ett niagara-fall. (typ samma krut).

 Efter det så anlade jag rabatter med prydnadsgräs, pennigblad och någon slags jävla grann moss-växt. Vi sätter igårng pumpen, och haaaarre min skaper (engelskt uttal dvs: skejper) så grannt att skåda verket!!

Tidig morgon idag: Alex ringer..... Miiliiz, säger han.....dammen läcker. Ca 15 cm vatten från kanten  är GONE!
 Jag tar mig för huvudet, och skriker ett så fruktansvärt vrål, så min kollega tvärnitar rätt in i baken på en porshe cayenne......med repad backspegel....

Nä.....men nästan. Jag blev så jävla deprimerad, så jag visste inte vart jag skulle styra min satans kos. Inte nog med att kommunens "nästan" alla springvatten cp:ar sig. Nu ska mitt "lagade" damma-helevet också fucka upp sig...tror ja smäller av.
Men vi har lite olika teorier om varför det läcker, och jag hoppas ju förstås att det är den simpla varianten som stämmer med verkligheten. Men så lätt kan det väl inte vara...awwwwnä.


See you in the Kalmar Krona Häkte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar