tisdag 19 oktober 2010

Det är en sån människa jag vill bli när jag blir stor!

Egentligen har jag inget direkt vettigt att skriva om för tillfället, men en sak som jag faktiskt löjligt nog har börjat att störa mig på är:

människor som gnäller, tjurar, bitter-fittar sig, och självömkar över saker som är så fruktansvärt mikroskopiska. Med detta menar jag inte att det är förbjudet att gnälla lite, eller ibland vara ledsen eller besviken över saker som trots sin småskalighet  faktiskt är viktiga för just dig. Nä, nu snackar jag om människor som känner efter, självdiagnoserar, placerar sig själva i en håla av negativ skit, trots att skiten oftast går att lösas..  Det finns helt enkelt dom som VILL ha uppmärksamhet, VILL att folk ska tycka synd om dom, och VILL att alla andras problem ska tillintetgöras i den grad att endast dom själva ska synas och höras. Och tänk..i många fall slipper dom ju även att gå till jobb.. vilken otur..eller???  Nä ibland undrar man var världen är på väg. Att vara förskyld, det vet vi alla..det är för jevvla trrrradigt! och visst...som alla dnra så gnäller jag ju lite grann. Men till saken hör, att jag gnäller med glimten i ögat..för jag vet ju att jag faktiskt inte kommer att dö av denna lilla snor-kletande alien som har övertagit min näsa och bihålor. Jag kommer att klara mig. Men fast man inte tror det är sant, så existerar det tråkigt nog idioter som fanomed tycker att världen i princip går under, och en sjukskrivning på ca 2-3 veckor är inget ovanligt. För helvete! ibland undrar man.....
Till det positiva hör att det även finns dom som sällan har gnällt i onödan, aldrig utnyttjat systemet, alltid sätter andras välmående framför sig själv. Det är dessa som gör att vårt samhälle går runt, och att andra fortsätter att kämpa i motvind, även om vinden tar hårt på en...
...Det är en sån människa jag vill bli när jag blir stor!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar