lördag 23 oktober 2010

exotiska inslag i vardagen..

Dagen har redan bjudit på överaskningar i explosiva former.
Jag och min el doggo vovvo Navajo, åkte till Bruces skog vid Filborna, för att spatsera och busa i rastgården. Tossen hamnade i extas i rastgården och yrade runder, glad för sin frihet. Han nosade rätt på något som verkade befinna sig under ett träd, för han grävde, grvävde...grävde och grävde tills ja faktiskt ärligt talat började oroa mig för att trädet skulle falla. Han var liksom nästan under själva trädet, i jorden alltså.
Vi fortsatte därefter att promenera runt på stigarna där, och döm om vår förvåning när vi mötte en Siberian Husky hane som i princip var Navajos spegelbild. Dom gillade varandra starkt, och hade säkerligen haft superkul i rastgården. MEN, vi fortsatte, och plötsligt!! hörde jag ett jävla liv, då en man skrek hysteriskt . STANNA!!!!!!!!! O MY FUCKING GOD I´m gonna die, and I´ll never see my family again, and who will take care of Navajo, and who will take over for me at Kommunen???? tänkte jag, och drog in Navajo. Jag hörde något som kom springande inne i skogen mot oss, och jag tänkte snabbt: shit alltså, jag dör om det är en lös rotweiler eller isbjörn som någon idiot har smugglat in från antarktis, eller något annat stort ruffigt med päls! Ca 15 meter framför mig på stigen, så hoppar ett mega stort rådjur ut, och efter sig har det en hund (typ sån som polisen numera ofta har). Både jag och Navajo stod förstenade, och med munnarna öppna. Min instinkt var att skrika efter mamma, men som tur var, så vände hunden när han hörde hur ägaren gormade, och kvar stod jag och gossen med kroppsvätskorna i upplösningstillstånd. Jag vet inte vad jag hade gjort om hunden hade fått tag i djuret och skadat det....skulle jag då fått avliva det?? Got dam it, ja som glömde hagelbössan i bilen....öhh??Nä fy, men nu slutade det tursamt bra. 
Vi kom till parkeringen, och när jag hade lastat in gossen i sin bur, så säger en skabbig,långhårig snuskig  låtsasuteliggare: Oj, det var mig en lite bur du har den hunden.....
LITEN????? ( buren är en normalstor hundbur till större hundar, och min hund är medelstor).
LITEN?????......du, jag vet inte vem som slängde dig i väggen när du var liten, men SKADAD...det blev du. har du Kalles kaviar i ögonen, eller e du bara DOM?? Detta är för helvete en helt vanlig hundbur, så snärp igen din fula lus-angripna mun och låt mig komma härifrån. Som vanligt, så sa jag ju inte allt detta till honom, men guuuud så mycket man hinner tänka inom sig...
Han lastade in sin egen hund, som innan han själv hade satt sig i bilen, hade hoppat fram i framsätet...HALLÅ liksom?  e det du eller hunden som ska köra?? Med tanke på hur denna man betedde sig, så tror jag nog faktiskt att det bästa vore alternativ 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar