tisdag 5 oktober 2010

Friskis-tanten - what the fuck!

Haaaaaarregud!! Idag bestämde jag mig för att förnya mitt årskort på gymet på fiskis. Mmmmm...framme bakom disken står en pompripossa som närmar sig slutet, och tradar envist i telfon med nån gast antog jag. Kärringen lade efter en evighet äntligen på luren och vände sig till mig och kväker fram:
- jaha, och vad kan ja hjälpa dig med?
Årskort på gymet, sa jag sött och gossigt med tindrande ögon som bara jag kan ha.
2350kr blir det säger tanta-fanen. Sen kostar det tyligen hundra kronor i medlemsavgift per år oxå, så hon ville ha en hundra kosing till. 2450 totalt, och jag hade med mig 2500. Till och med JAG, som suger röv på huvudräkning förstår ju att det blir 50 kr tebax på en 500 lapp! Vad gör tanta-fanen? Jo hon tittar frågandes på mig och säger:
 - ojdå, nu blev det rörigt, hur mycket ska du ha tillbaka??
Amen föööör jäääävelen ditt fanskap till människa, ställ dig inte bakom disken på en välödigt högt folk- angripen träningsanläggning, och du inte överhuvudtaget har sett pengar i verkligheten!! Bli himma o sticka dig en sleden kofta, och sluta ta min dyrbara tid.
När hon hade grubblat färdigt så tog hon pengarna som jag gav henne - dvs 5st 500-lappar och lade ner dom i kassan....förutom en som hon tyligen missade ( hela hon var en miss)
 - jamen vad är detta för något då utbrister hon??!!
 Vad det e??? !! Det ska ja tala om för dig ditt skrälle, det är en svettig papperslapp som någon antagligen har haft i el rompo, och som du fick av mig precis. FEMHUNDRA krrrrrrrrrrrrooooooooonoooooor!!
Allt detta sa jag givetvis inte till henne, men jag tänkte på ett ungefär i dom banorna...
 - Jag talade snällt om för hene att hon precis fått den av mig, och då blev hon helt fnurrig igen och började räkna om o ha sig.... what the fuck, kom igen nu! rapp on liksom! Jag gick mot gymet, med potäderna som dom flesta nu känner till, kokandes... och nu sitter jag här och har något att skriva om :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar