torsdag 7 oktober 2010

Gastastiskt Skratt vid olovlig körning

Veckans frågeställning: Är det meningen att man ska köra bil på trottoarer och refuger??

Dagens största händelse försatte mig i total chock. Min kollega, dvs harkeltanten/handletosingen/kaffeslampan satt bakom ratten idag, och styrde kosan upp mot jobb för frukost. Jag satt i min egna lilla trygga naiva värld, och tittade på ett paket som jag precis hämtat ut. Kollegan var djupt upptagen i ett telefonsamtal ( jag uppmuntar DEFINITIVT inte folk att prata i mob när dom kör bil, möjligtvis med undagtag från mig själv..) och hon fnittrade o hade sig som den nörd hon e. Eftesom jag hade ögonen ner i knäet på mig själv, så var min orienteringsförmåga lite efterbliven, och därför kände jag hur maten som jag ätit kvällen innan, höll på o krypa ur ett av mina kroppshål när bilen plötsligt voltade!! Eller ja den voltade kanske inte riiiiiiiktigt, men i ca 3 sekunder så trodde jag att vi hade krockat med en stridsvagn, och skrek fasansfullt: OOOOOOO MYYYYYY GOOOOOD!!!!!!  Det visade sig dock att kollegan som tyligen hade glömt att hon körde bil, och trodde sig sitta himmavid o dricka hårdskummad kaffedrink, var uppe och körde på en refug i en rondell. Samtalet avslutades illa kvickt, och när jag vaknade ur min dödschock, så säger hon: Ojdå....säger hon, och sen börjar dåren att skratta fullständigt gastastiskt (gastastiskt; ett beteende som en gast utför). Ojdå?? Näääää, näääää, nääääääääääääääääääääääää  NU får det snart va NOCK med ditt slirande på refugerna din slinka!! Se té o ta om det körkortet i rappet. Dagen fortlöpte med att jag hela tiden upplevde en känsla av otrygghet då hon körde bilen, och numera vågar jag alltså inte längre ha blicken neråt när jag åker med henne... tack för det...KOLLEGAN som du ska föreställa vara.... visst...bara förstör mig som människa, bara du har det bra...

1 kommentar:

  1. Vadå?? Vad menar du?? Jag nuddade ju för fan bara trotoarkanten.........eller?? ;)

    SvaraRadera