fredag 22 oktober 2010

Öppna inte dörren!

Åter igen, så plockar jag irriterande exempel ur vardagen, som får mig att vilja slita av håret på mina tår, och tvinga dessa satans skrompna, högfärdiga, illaluktande människor att äta upp det.

Jag har fått lära mig, att om man parkerar sin bil lägs en gata, där trafiken flödar hej vilt hela tiden, då tittar man i backspegeln innan man öppnar förar dörren...... VA? GÖR MAN??? näääähääää DET, behöver man inte alls göra tydligen. Vissa antar att bakomkörande trafik ska stanna för att vänta medans denna döa grill-kyckling, lugnt och sansat stiger ur bilen. Jag pallar inte med dessa snorkiga idioter!! Det kommer en dag att sluta med att någons bildör + människa åker med min huv, och det är nog inte super duper roligt. Det beror iof på hur man ser på det, för om jag åker i den riktning dit personen i fråga är på väg...då kan man ju säga att han/hon liftar.... MEN, till saken hör att det inte är min skyldighet att förutspå om gast-fanskapen ska öppna dörren precis när ja kör förbi eller ej. TITTA I BACKSPEGELN!!! Det värsta är att när man kör förbi precis jämnsides, så ställer sig oftast svinen och ler lite nonchalant, och drar handen genom sin backslick. Om du inte ser té o stänga din satans dörrjävel så kommer det att dras i något annat, och då snackar vi inte öronen. Nock om detta!

till något helt annat: När ni tänker på veckan, veckodagarna alltså. Ser ni då dom framför er som dagar i led, i ett streck, eller i en cirkel?? E ni me?  Jag tänker nämligen såhär: mån, tis, ons, tors, fre...sen kommer lördag och söndag vid sidan om, i en böj till vänster. Och sen sluts den ovala cirkeln när måndagen börjar igen. E ni me?? detsamma gäller hela året. jan, feb, mars, apr, maj är liksom en lång halvcirkel..sen kommer sommarmånaderna i ett rakt led, och sen kommer hösten i en lång böj igen, tills vintern kommer och då är den kantiga cirkeln sluten åter igen. Ja, det låter svårt det här, men det är så jag ser det....hrm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar