måndag 15 augusti 2011

Heroin-musen i rabatten..

Med brist på intressanta saker att skriva om som vanligt så faller lotten på historien om en den långsamme musen...

Lukade lite skräp i ett buskage nu tidigt imorse, och då snackar vi 06:25 ca för er som antecknar flitigt. Jag lullade runder lite halvsovandes (hade någon tilltalat mig så hade jag definitivt inte svarat då jag vid denna tiden inte riktigt kan urskilja mitt namn), och drog några strån här och där. På ett ställe härjade kvickroten hej vilt så jag slängde mig ner på knä för att utrota möget! Bakom en lite planta såg jag något som liknande en liten svans...what the f..k? Va e det för nåt täntke jag...en katt...? en bäver? en padda? nyfiken som få så stack jag in huvudet mellan plantorna och upptäckte det jag minst anat....en söt liten mus! Men..det som skiljde denna lilla mus mot övriga möss (musar) var att den var hög på droger.... fruktansvärt hög!!   nu har jag ju inget konkret bevis på detta men, alltså.. möss brukar generellt vara väldigt kvicka och pigga av sig, och ligger inte och masar runder bakom halvdöda plantor sådär bara..? Jag tittade på den, den tittade på mig, och sen LUNKADE den därifrån sådär lite svajandes som gangstrarna i ghettot gör, haltandes liksom..fast med vilje.....tror jag. Han såg ändå rätt fräsch ut så jag misstänker ingen direkt skada. Nä ja tror nog att den haft en hård natt, tagit lite för många sprutor i samma tass...och sen glömt var den bodde...   mmm så var det nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar