torsdag 19 april 2012

5 tecken på att cellnedbrytningen är igång

  1. Man börjar dagen med att smörja in nyllet med krämer och skit som ska föryngra hunden, hålla den fuktig och len. Man avslutar sedan även dagen med samma jävla procedur, och lägger sig i sängen med ett hue som ser ut att ha doppats i vaselin. Men dag efter dag möter man samma, om inte värre syn - någon har bytt ut ditt ansikte mot en 109 årig gammal haggas anlete. Eller? Neee... det är du, och inte blir det bättre.
  2. Man vaknar, man går upp, men redan efter första toalettbesöket så skriker kroppen efter mer sömn. Man går till jobb, man ingår i det sociala, men man är inte riktigt vaken. Man sover med öppna ögon med förhoppningar om att huden, längden, och även hjärnan ska skonas från cellnedbrytningen, men ICKE! Det är påväg utför, och det är ett faktum efter 27 års ålder..
  3. Grannbarnen som tidigare var 1,5 meter kortare än dig, får gräva en grop för att kunna få ögonkontakt med dig. - Fan har du krympt eller?? Va?! .......jag trodde i min egen lilla värld att det var dom som vuxit, men tydligen är det jag som har blivit kortare...   Förr var jag 1,72. Nu har jag fått för mig att kotorna och diskarna har slitits loss till höger och vänster, och bockat ner mig till en längd på fjuttiga 1,30. Puckel-Mare... that´s me. Faaaan...
  4. Din hjärna levererar inte 100 % längre. Folk pratar med dig, men du registrerar inte riktigt vad dom säger förrän dom gått därifrån, DÅ har liksom systemet hunnit uppfatta det som sades. Då är det bra med i-phone och facebook - för att kunna svara i efterhand. ex: - jamen guuuud vad kul och se dig med, ja jag har bytt kön, kul att du märkte det...
  5. Komma ihåg saker är ett minne blott... mohaha. Man gör påminnelser i mobilen om att gå till jobb, rasta hunden och även att äta...  annars är det lätt hänt att "Hem till gården" utgör den största delen av ditt liv. Men inte ens  när larmet ringer och skärmen visar: "glöm ej att handla", så fattar man. Då tänker man istället - Vem fan är det som ska handla, vem fan har skrivit in det i min mobil??? E det ens min mobil?? Räkna... det har aldrig gått riktigt bra, men inte fan går det bättre nu?!  2+2... VAA ?? nääää jag tar mobilen, det går fortare. Det märks även att hjärnan har skrompnat en hel del när man intar alkohol...  det räcker man tittar på flaskhelvetet så är man dyngrak för fan. Läser man då även på etiketten så är man halvt i koma, så don´t go there my friends!! DO NOT look at the lable cause then you are fucking dead! Om man då faktiskt får för sig att dricka skiten.... ja då e det hel kört. Ha alla papper färdiga - ska du lämna organ, ska du brännas, slängas på tippen, ätas upp av strandskator nere vid kvick som i sin tur skiter ut dig så du ramlar ner hos krabborna, som i sin tur sedan käkar upp dig igen, läggas under en matta på loppan, användas som mordoffer i tv-serier, malas i småbitar och utgöra mat till vildsvin.....  Ha det skrifitligt  för  faaaeeen så att någon vet läget hallå... Cellnedbrytning är inte att leka med...det är slutet på början som man inte ens kommer ihåg har börjat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar