måndag 15 mars 2010

Förkyld och jävlig igen..

hur många gånger kan man bli förkyld på tre månader? många tydligen. Jag brukar i princip aldrig vara sjuk, (ta i trä). men detta vintern har dragit med sig många förkylningar, and me not like.. Men det är inte så att man ska gnälla. det finns ju som vi alla vet, dom som har det så mycket värre. Så vad är egentligen en liten oskyldig förkylning? Det som är tråkigt är att man inte klarar av att träna, man vill ju inte sacka efter nu när man är fit for fight. Jag har dock lärt mig att lyssna på min kropp, och när den vill vila, då vilar jag. Struntar man i signalerna, så är förblir du oftast dålig längre, så nä...vila vila

Den 5 april, åker ju jag, sambon, min bror och hans dam till Cypern.....Haaarre min skapare vad det ska bli gott mos!! Nu är jag van vid att åka till cypern i aug, så värmen kommer inte at bli densamma, men runt 20-25 grader klagar jag inte på. Mest bara daaaijligt att komma ifrån litta, vardagen liksom. Det man fasar för, som alltid när stranden närmar sig, ja det e ju valkarna och groparna, som syns desto tydligare dom första dagarna då du är TOTALT Michael Jackson hang around blek. Blåa och röda äckliga blodkärl syns under din genomskinliga hud, som har tjöjts ut under vintern. Du har fått hårstån på dom mest otippade ställena, tex under hälen....nä nu kanske jag överdrev en gnutta, men man ser fucking too jävlig ut efter några månaders grott-sovande. Så vad gör man när man kommer utomlands, och bara ska vara borta en vecka? Man hets-solar för att hamna någonstans mellan Will Smith och kladdekakan på kakboden. Nu har jag turen att oftast inte bränna mig, utan blir faktiskt ganska så brun fort. MEN...jag har haft mina stunder då jag somnat i solen en dag, och vaknat och hört folk fråga vem fan som har släppt ut indian-fanen ur reservatet?! 
Jag ska iaf taét lugnt, och smörja in med sånt shit, och absolut i nyllet, för där kör jag alltid faktor 30 numera. Detta pga av en tid då jag fick sjukt störiga pigmentfläckar i ansiktet. Såg ut som att någon hade kört mitt nylle i hagen vid Björkeröd.  Man ska vara försiktig med solen, för vem som helst, oavsett din hudkvalité, kan få hudcanser. Så gör som jag: använd skydd!! Jodå...så att....e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar