torsdag 22 april 2010

djupa tankar månne?

Jag har fått för mig att det jag tänker...ibland kan påverka verkligheten och nuét.  Dom gånger man tycker sig ha fått lite ro, och oron och ångesten har försvunnit...ja då händer det något nytt. Typ som att om man säger något högt ut till någon, att man faktiskt är ganska nöjd och lycklig med livet för tillfället...då kommer bakslagen.. någon som känner igen sig? Nu menar inte jag är ensam i världen om att ibland må dåligt. Men jag trodde att jag hade lärt mig, att varje dag vara tacksam och uppskatta var dag som kommer, då du, dina nära och kära mår bra, är hela, och lyckliga. Det har jag nog också, men gud vad jag verkligen ska leva efter det från och med nu dvs: uppskatta alla små töntiga saker som gör dig glad om dagen, för man vet aldrig när dom slutar betyda något. När man plötsligt får något större och alvarligare att jämföra dess värde med. Nä...klyshan att man ska leva varje dag som det vore ens sista..stämmer nog, för man vet ju aldrig när man tar sina sista steg här på den blå och gröna bollen. Usch..så deprimerande, men jag tror dom att många, även jag ibland, tar livet och sina nära och kära för givet.....det får vi sluta med! och därmed bubbelbad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar