måndag 27 december 2010

Halvuppätna skåp!

Jaha...då har tiden då dom otroligt dumma satarna tittar fram ur sina mörka snuskiga hålor kommit igen... Jag har påpektat detta SÅ sjukt många gånger innan..men ja kan bara inte få nog. Det kryper i min sliskiga kropp var gång jag råkar ut för detta fenomen:

 Alltså, jag kommer körandes med min porriga maskin Wilma, vars plog för undan snön på ett otroligt suveränt sätt ( måste även bero på förarens skicklighet..?) Iaf, mitt uppdrag är att ploga cykelvägar, busshållsplatser, och lite sånt smått och gott. Detta innebär ju som dom "flesta" förstår, att jag och min maskin bör var PÅ cykelvägen när vi plogar den..? okej? mmm... Det som alltså får mitt skrompna huvud och min sneda jugge näsa att krevera, är när man hamnar bakom individer ( oftast halvuppätna gamla kärringar och gubbar som är bittra över sina utdragna, tradiga, fjesna liv) som hör att du kommer, men som ändå inte tar ett steg åt sidan. Oftast tittar dom utforskande på dig...på maskinen...på dig....maskinen...dig....och verkar tänka: Va faaaaeeeen gör den lilla nosiga tösabiten på cykelvägen med en jädrans maskin??!! Här går ju JAG, i mina foppatofflor eftersom jag vägrar inse att snön inte flyttar sig för ett gammalt skåp med gummiskor.  Tjaaa.....jomen jag befinner mig på cykelvägen, precis bakom just DIG, endast för att jävlas med just DIG en dag som denna. Jag vill att DIN dag ska suga riiiktigt mycket, så jag kör här och jiddrar. Jag håller inte alls på och plogar...nähhhäää'rååå!! Könsord...i alla dess former borde vara OK i lägen som dessa, för dom poppar liksom upp av sig själv... my god.  Nä...om man skulle låta snön ligga kvar i ett par dagar istället, och se hur många gamla vitrinskåp som bryter lårbenshalsen om förmiddagarna? Det skulle kunna bli en sport det... men riktigt så elak är jag inte. ..inte riktigt...  Nä skämt och sido, så finns det som tur var dom som uppskattar jobbet vi kommunalare utför, och det är nice :) tummen upp för dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar