tisdag 28 december 2010

min julskinka kan ha rymt..

Nope..det vill jag lova att den inte har. Båda skinkorna är på plats, (om en våning längre ner räknas som på plats dvs?) och frågan är väl egentligen om julskinkan har expanderat.... eller till och med kanske exploderat? Röven är iaf som sagt kvar, och den har inte utövat allt för många övningar dom sista två veckorna. Nu är dock julvilan över, och skinkan den ska slipas ner till en hård grann flinta sten. Detta året har jag dock faktiskt inte kännt att jag har lagt på mig överdrivet mycket, men man känner sig på något sätt ändå litta jul-svinig. Fluffig som en skumtomte liksom..
 Nyår kommer som vanligt att firas hos oss, vilket iof är  ganska skönt med tanke på vår hund Navajo, som jag inte gärna lämnar på bort på nyår. Jag har ännu inte köpt någon nyårsblåsa, vilket brukar vara standard att göra inför varje nyårsfest. Beger mig eventuellt in till Väla imorrn och kollar vilken påse man kan klämma in kasslerbiten i. Brun utan sol får bli ett måste i dagarna, för jag vill inte lägga mig i grillen. Men lite färg vore inte fel om man ska jiddra runder i en klänning ett antal timmar..
usch...nu tror jag nog att John Blund själv muckar med mina ögon, för helt plötsligt så stämmer inte ljudet på tv:n överens med det jag ser på insidan av locken.... hallå vad påsegår liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar