torsdag 3 mars 2011

oooouup I did it again

ooouuupps....då var vi här igen..uppehåll från skrivandet....inget bra detta... men men, bättre sent än aldrig!

Ja för tillfället brinner det i varenda knut i min tillvaro, vilket jag gillar som fan! Men.. det innebär också att jag inte har haft sådär jättemycket tid över till att umgås med mina vänner, vilket jag saknar som tusan. Men jag försöker att klämma in små dejter då och då.
Jag ska tävla i Danmark den 19 mars, vilket ska bli så sjukt spännande och roligt. En riktigt stor tävling inom Kickboxningen tydligen, så det är bara att köra järnet! Nu har jag dock varit riktigt dålig, från och till i två veckor, så träningen har blivit rejält lidande av detta...och det ger mig en riktigt jävlig ångest. Jag behöver all träning jag kan få, men just nu känns det som jag att halkar efter med konditionen, vilket INTE är nice. tar dessutom en tid innnan man återhämtar sig till 100 % så hur fan detta ska gå, det blir intressant :) Men som sagt, det finns värre saker att gnälla över.
Min tid i studion flyter på, och nu har jag dessutom köpt ett litet hemmapaket med inspelningsmic, program och hela kittet, så snart kan ja jiddra fram låtar här hemma, som jag och studionnissen senare kan redigera tillsammans till det bättre. Nice..
Som jag tror att jag tidigare nämnt, så har jag skrivit en låt som handlar om min familj och hur tillvaron är sen min pappa blev sjuk, och denna låt har jag fått äran att framföra på en gala den 9 april i Landskron. Det är en tjej,Sanne, vars syter gick bort i cancer i somras, som anordnar denna galan för cancersjuka barns förmån. Att få ställa mig på scen och sjunga en låt, som ligger mig så värmt om hjärtat, och för dessa barns skull..det gör jag med stolthet! Jag har även blivit tillbedd att sjunga två andra låtar, varav den ena är Sanne och hennes systers favoritlåt, vilket också är en ära. Förhoppningsvis så får vi tag i musiken, så att det blir genomförbart. För er som tycker att det låter intressant med denna galan, gå in på http://www.kittygalan.se/  där hittar ni all information ni behöver! Biljetterna är släppta, så check it out, och bidra med något..allt går till barncancerfonden! 

tá tá!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för att du kommer och sjunger på kittygalan. För övrigt är du en tuff tjej. Tävla i kickboxning är riktigt häftigt. Lycka till i Danmark. Vi ses 9 April. Kram Kittys mamma

    SvaraRadera
  2. Marie-Louise2011-03-03 22:47

    det är ni som ska ha tack! som sagt, det är en ära :) och för övrigt så måste jag säga att sammnhållningen i din familj smittar av sig något enormt! vi ses absolut den 9! kram

    SvaraRadera