fredag 19 augusti 2011

Dessa gamla as!!!

Dessa gamla as!!!

OM man är 75 år gammal, pratar uppländska....ser sur eländig ut.... varför känner man då att man vill ge snorkiga kommentarer till någon vars arbete man inte har någon koll alls på??
 - är det verkligen nödvändigt att vattna dom där blommorna nu när det regnar? sa käringen surt och agressivt...    eeeeeerhhh nu vet jag inte riktigt..... jag tyckte jag hörde något pipa till lite.. kan det ha varit du ditt lilla käringa-as?! ... var fick DU luft ifrån ?? ( enligt min observation borde denna krackelerade damråtta inte få vistas utanför stängda dörrar utan syrgasmask). Gå och gör något vettigt med dig ditt kräk, och stå inte här o bläng på mig foooor saaaaedan..  Minns inte om jag använde exakt dessa ord..men...jaja väck skulle hon iaf! Vad e det folk inte fattar? Lite duggregn räcker inte för att våra urnor ska klara sig....  NÄÄ se té och kom väck härifrån och det e NUUU sa ja åt henne. Jag har både sidoögon och ögon i nacken, mellangärdesögon och knävecksögon, så tänk inte ens tanken på o smyga runder bakom eller under mig, för då jävlar i Mölle mosse ska det stampas på the old hagga! ååååååh va ska dom ute o göra liksom? köp en allers och virka dig ett underlägg efter mönster,  och koka sen nån gryta som du sätter på underlägget..bara det att du glömmer o stänga spisen, och så vips kabooom, tack och hej, vi hörs.. så känner jag liksom...mmm nä ja e inte arg.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar