lördag 13 augusti 2011

Inte mycket här inte..

Har tyvärr inte hänt så mycket värt att skriva om denna veckan... brukar det iof inte vara, men helt plötsligt så dyker där upp en massa strunt i huet på en..

Trodde jag skulle avlida i måndags, dvs första dagen efter semestern. Trött precis heeeela dagen, och när jag kom hem från jobb så hade läget ICKE förändrats. Nu tror ni kanske att jag har haft semester i typ fem veckor, men jag var bara hemma två. Det fick minsann räcka! Tränade mycket, solade lite, men först och främst gjorde jag ingenting! Skönt att inte ha något planerat för en gångs skull, fast dom sista dagarna blev ändå av den rastlösa varianten.
tjaaooo.... det enda som jag möjligtvis kan tänka mig återberätta ikväll, är en händelse taget ifrån dagens utflykt. Kort och koncist utan att vare sig överdriva eller försköna: Jag skulle köpa lite grejer,  åkte dit, gick in i en stor eländig lada som var absolut total folktom. I vanliga fall brukar den rymma en tjomme som jag misstänker har utsatts för något slags brott mot kastreringslagen. Han har nämligen en lite piiiiiiiiiipig röst.. och det är lika svårt att hålla sig för skratt varje gång man hör honom öppna flabben. Men det kan han inte hjälpa ju, så skit i det! . Men idag syntes den lille token inte till! Nyfiken och snokig som man är smög jag genom korridorerna där. Hallå???...... nähä..  ingen som vill tjäna pengar här inte? okaaay, tystnaden var fortfarande lömsk, och mörktet och den unkna stanken fick mig att vilja kläkas med avsky (kläkas är alltså en mix av att kräkas och klökas, då detta oftast sker i samband med varandra). Jag öppnade dörren jag kom in igenom och för att ni ska förstå hur jäkla tomt och horribelt det var där inne, så räcker det kanske med att säga att till och med dörrhandtaget ville därifrån. Yes, jag tog ett stadigt grepp om handtaget, drog igen dörren och skulle precis ta ett steg ner för trappan när handtaget valde att följa med min hand...ojdå..... eftersom jag tog i lite, flög jag frammåt med en rejäl kraft och höll på att okomma av G-krafterna. Sikket mög!! Det enda som var positivt var att kollegan faktiskt inte såg denna "tjofräs" som det enligt mig heter. Fadäser är till för fjantar, tjofräser används av proffsen. The sum of the kardemum = Det kollega inte se, kollega inte kunna reta. Sug på den tingeling!  nä annars var det inget mer.... så trist va?

2 kommentarer:

  1. kanske kollegan såg din dörrdemolering ja.åtminstone slutfasen när du föll med dörrhandtaget i handen.eftersom du är en gammal elitgymnast så förväntar man sig graciösa rörelser och snygga fall.det fanns inte här iallafall.det såg ut som taget från en svensk pilsnerfilm från 30-talet.kanske kollegan nämner händelsen i förbigående någon gång!

    SvaraRadera
  2. Marie-Louise2011-08-14 22:39

    haha gå o lägg dig tingeling!!!

    SvaraRadera