lördag 6 augusti 2011

isbjörns-frappe

Jag har en tendens att alltid skriva om saker som irriterar mig.... vet inte varför, för jag är inte en bitter människa. Jag har aldrig långt till o SKRATTA asset av mig, men det är dom här riiiiiktigt irriterande sakerna som får mig att vilja  skriva fingrarna av mig!

Något av det värsta jag vet, borsett från att (som jag tidigare nämnt) skära hål i jordsäckar, tömma och sätta in i diskmaskinen, dammsuga, tanka, borsta tänderna, tvätta håret, raka benen....raka mofflan är fan inte roligare det heller, men något av det absoliut jobbigaste är att stå i köööööööö..... 
Jag avskyr helt enkelt att behöva vänta på saker längre än precis nödvändigt.
Ett fruktansvärt exempel på detta är från igår, då jag, min låtsas-mammalediga harkeltant till kollega, och wallen skulle fika inne i Hbg. We entered, found a spot, och sen ställde jag och harkeltanten oss i kön som kanske bestod av ca 5-6 personer totalt. Förskräckt upptäcker vi att endast en liten tradig tjej står bakom disken, och bråttom...nä det hade hon tydligen inte...   Jag dog...återuppstod, dog igen, begravdes ute till sjöss.....flöt in till land, ruttnade bland tången, blev uppäten av strandskator...och kräktes upp på detta café igen. SÅÅÅÅ lång tid tog det för detta lilla sockrade vispade ägg att gå igenom kön.
 Harkeltanten kom tillsist fram, beställde en ice frappe och en brownie. Okeeeeey, vi förstod ju att det skulle ingå is i drinken...men inte fan tródde vi hon skulle skjuta alla  kvarlevande isbjörnar på antarktis för o komma åt så mycket is som möjligt?!  What are you doing fuckface?? Lööööjligt mycket is, och lööööjligt lite kaffe i denna groteskt slabbiga drink! Dessutom fick man den serverad i en satans plastmugg.
Nåjja, min tur att beställa, och även jag ville ha en isbjörnsfrappe. Samt en cheescake...eftersom det var dom enda gottisarna som såg stoooora ut. Hon går igenom samma procedur som tidigare, och precis som innan så misstänkte jag starkt att hon drog ner till sydamerika och skördade litta bönor, genomlandade på ett isflak, tog ett par sömnpiller och tillsist, så fick jag mitt kaffe....  Hur i helvete kan det vara fysiskt möjligt att vara så långsam?! Det må hända att hon led av en mycket annorlunda sjukdom, eller så var hon trött på tillvaron....  mmmmm ser det ut som jag att bryr mig eller??!! NOPE....rappa på, och det e i  RAPPET tösabiten lilla! - Vill du ha lite bär till din kaka? frågade dessutom spektaklet... eeeh jatack svarade jag artigt. Jag har inget emot bär, jag nästan älskar små söta bär! MEN.... även här överdrev hon litta om man säger så. Kakan såg ut att ha hamnat i Stockholms blodbad, och nästintill flöt i denna gerilla av bär. Ett öngonblick tyckte jag mig se ett blåbär som skar halsen av en bottenbit av kakan.... sinnesjukt för fan.
Summan av kardemumman = Kakan rätt så god, ice-frappen smakade utsketet äpplamos med isbjörnskadaver, och någonting på detta jävla fik luktade bajs....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar