fredag 5 augusti 2011

Varför ska dom ligga precis intill mig??!!

Jag älskar att ligga på stranden, vilket man har fått lyxen att göra dessa sista dagarna. :) Skulle kunna ligga där heeeeela dagarna, men eftersom man har en varg hemma så funkar det inte riktigt utan dog-vakt. MEN.... jag är djupt frustrerad och illa berörd av en ständigt återkommande faktor:

Jag anländer till playan, med min söta lilla strå-strandväska inehållande handduk, mobil, börs (plånbok dvs), solkräm, se&hör...so what?! och givetvis min brazzestol! Jag sniffar, spanar, sprätter lite i sanden, och väljer omsorgsfullt ut det bästa möjliga läget för min strandningsplats.
Stolen fälls ut, jag slänger min glansiga kropp i det tunna tyget, vilket alltid är lika spännande varje gång: ...dvs håller det? eller kommer jag ligga som en felvänd nagelsax iförd en jätteblöja i syntiska, färggranna kulörer? Än så länge har det hållt, och nöjd och belåten som man då blir varje gång, lägger man sig till rätta och inväntar solguden.....  ?????
NU..vet jag inte riktigt vad som påsegår, men i tisdags kom en äcklig liten skurkaktig gubbe krypandes och vecklade ut sin fjöriga handduk ca 1,5 meter bakom min stol. Jag vänder mig om och tänker: vafan dog han där eller?? där kan han fan inte ligga?! Waaaay too close dude??!!!! Ja detta må vara ett typiskt svenskt beteende, men jag går inte ner till stranden för och bekanta mig med nya människor, och byta virknings-tekniker eller tandvårdstips. Jag vil antingen ligga där med MINA vänner, som jag faktiskt känner litta granna..eller helt ensam.
 Stranden är 76,23 kilomter lång och 12 mil bred, så varför i helvete väljer denna fästinglikande parasit att lägga sig på min privata areal??? Jag skiter i om jag verkar trångsynt och fördomsfull, och ...folkskygg. LÄGG DIG MED DIN EGNA VÄNNER ELLER GÅ OCH GRÄV NER DIG I STRANRÅGEN!!!  usch fy fan! Man känner sig liksom antastad och frihetsberövad när dom gör på det sättet. See this circle? this is MY space..keep out or die mother fucker!

Igår gjorde jag samma procedur: jag kom, jag såg, jag erövrade en bit av stranden...alldeles nere vid vattnet, i perfekt vit sand med ca 20 meter till människorna omkring mig.
Jag håller på att falla i djupsömn som vi späckhuggare gör då vi trivs, men ICKE.....  En obehaglig familj lägger sig ca 3 meter framför mig, och märk väl att stranden i princip är tom! det finns alltså gott om space över åt alla. Okey tänkte jag..får väl gå, men håll för fan käften bara. Vill inte höra hur underbart söta och duktiga era barn är när dom bygger sandslott. DOM suger!! sandslotten ser ut som hemorrojder i en gammal kärrings röv!  Med den franska rouletten stannar inte där....AWWWNÄÄÄÄ...för bakom mig lägger sig en stockholmsfamilj, och nu snackar vi STOCKHOLM med stoooooora bokstäver. Dom pratade högt, fult, störigt, artikulerande om var deras fucking jävla skjutparti skulle byggas. Jag ville inte lyssna, men eftersom dom i princip låg på mig i min stol, så gick det inte att undvika..   Ammen dööuuu, schka vi inteee haaaaww dörrrarrrna påw låååongseijdan iställe??? bleiiir såw mycket bättrrre juös dåaw...  
 mmmmm just det, bygg era jvävla 08-dörrar på långsidan, och ring mig när ni ska stänga dom, så kommer jag och lägger en liten gasbomb där inne så blir allt jättebra ska ni se! inga problem alls. Låt mig slippa höra mer bara, och säg för helvete åt era barn att inte springa 2,5 centimter ifrån min handduk heeeeela tiden, för JAG vill inte HAAAA sand på den!? Och hade jag velat uppleva gulfkriget, så hade jag ringt dit en stridsvagn som hade kört över ert söta lilla strandläger med vindskydd, parasoll och fiiiiiina små handdukar med katter och hundar på. Nä jag fattar det inte?! hade förstått om det hade varit fullsmockat på stranden, eller om det plötsligt blev minusgrader och dom ville låna litta kroppsvärme av mig, men så var inte fallet, så ge fan i och sno min värme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar