tisdag 17 april 2012

"Rovdjurets återkomst"...

Sjukt soft att det är vår, även om vädret just nu känns som ett förspel inför jordens undergång..  Men snart kommer det hela igång, ja a då, sanna mina ord.
MEN.... trots att jag oftast har en väldigt positiv inställning, så har jag ännu en negativ aspekt att lyfta fram. Det är ett i-landsproblem i världsklass, men det ger mig obehag..och framförallt så plockar det fram monstret i mig... dvs odjuret som det baserats filmer på där bla sylvester Stallone medverkar..

Höganäs  turister....... ¨

Jaaaaaaa det är suveränt positivt för Höganäs som stad, att det kryllar med turister under sommaren, men  hade det varit så dumt med en lag att varje turist som entrar staden, måste gå en kurs - " köra bil som en fucking normal individ" skulle den ex kunna heta...  
Det finns nämligen något som vi Höganäsare kallar för blinkers.. dom använder man för att signalera åt vilket håll man ska svänga åt. Vi använder även oss av något som vi har valt att benämna som "gaspedal". Den passar utmärkt vid tillfällen då befinner sig på ex...en väg.
En annan sak som gör att jag ofta under somrarna ligger sömnlös på nätterna är dessa superdumma jävla muppar från...tjaaaa låt oss säga 08 regionen, som har en tendes att låta snorkiga även innan dom hunnit få ljud ur munnen. Man ser liksom ca 0,8 sekunder innan ordet har lämnas deras räliga sunktunna till läppar att det kommer komma något högfärdigt i stil med - Urrrrsäääääckta meeej, var ligger parlameeeentet??  Amen lägg av?! Stick och göm dig i en buske och tilltala mig när du har lämnat din bubbla och pallar komma ner på jorden hallå..   
Och denna då: Vart finner jag parkeeeeeringsautomaaaaten???  Vart finner du vadå sa du???? Parkeringsautomat...?? Eeehhhh nu vet jag inte riktigt...men Höganäs är en gruvhåla...som till största del utgörs av A-lagare som tyvärr både får kalla sin mamma för syster och mor....  do I need to continue?  HÄR FINNS INGA parkeringsautomater, för här står vi precis som vi vill, hur länge vi vill...och även trots att vi egentligen inte vill. Här chillar man liksom... dvs ser man en parkeringsficka  man vill ha...ja då tar man den. Sen att där ibland redan står en bil...Skit i de!! det löser sig liksom alltid. Några repor hit eller dit, vafan gör det när ägaren till den andra bilden mest troligen är din egen morsa..  och då även syster. Och Byns lackerare är säkerligen far till 3 av din 12 barn, så rabatten är kirrrad!
Nä.... masa er hit med buss eller tåg till närmsta staion, och håll er väck ifrån bilar och cyklar under er tid som turister här, för annars kan jag inte svara för mina handlingar som mycket väl kan tänkas inspirera till en "rovdjurets återkomst"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar